Er du ked af det?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Er du bange, frustreret eller i din følelsers vold?

Så vil jeg gerne dele en øvelse med dig, der kan støtte dig lige her og nu.

I sin mest enkle form består øvelsen af 4 spørgsmål og en omvending. Du bruger spørgsmålene til den tanke eller overbevisning, du går rundt med lige nu. Skriv dem gerne ned, da det faktisk gør processen nemmere for dig selv og holder dig bedre fast i de tanker du tænker, fremfor at de løber løbsk.

Eksempel: “Henrik elsker mig ikke”

Stil nu de 4 spørgsmål:

1. Er det sandt?
2. Kan du virkelig vide at det er sandt?
3. Hvordan reagerer du, hvad sker der, når du tror på den tanke?
4. Hvem ville du være uden tanken?

Vend nu tanken/overbevisningen om til det modsatte.

Overbevisningen du har, kan vendes om til det modsatte, den anden eller til dig selv.
Eksempel: “Henrik elsker mig ikke ” vendes om til “Henrik elsker mig”, “Jeg elsker ikke Henrik” eller “Jeg elsker ikke mig selv”

De omvendte udsagn er nøglen til dig selv. Du er den, der lige pludselig kan se klart og tydeligt, hvad det handler om og kan ændre tingene. Du er nøglen til din lykke.

Kærligst Vickie

Dette indlæg blev udgivet i angst, følelser, jalousi, krise, parforhold, smerte og tagget , , . Bogmærk permalinket.